DIREKT FRÅN FABRIK - RÅDGIVNING: 010-207 99 11

betalningsvillkor

faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått din beställning.

  • Få alltid din beställning innan du betalar
  • Betalningstid – alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning**

Betalningsvillkor

Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum. Näringsidkare kan, när det så anges i kassan, erbjudas en kredittid på 30 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. I enlighet med avtalet med e-butiken debiteras en fakturaavgift om 0 kr.

En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kronor eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift.

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning

När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.

För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkorHär hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.

Personuppgiftshantering

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

* Gäller konsumentköp och ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

** Delbetalning erbjuds för närvarande bara privatpersoner.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckas lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00.

delbetalning

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad
  • En administrativ avgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Länk till Klarnas Allmänna villkor.
Länk till Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.

Ansökan och accept

Om Klarna godkänner din ansökan om delbetalning kommer beloppet att läggas till ditt befintliga Klarna Konto. Om Klarna godkänner din ansökan och du inte redan har ett Klarna Konto kommer vi att skicka en bekräftelse till dig. När du har fått din bekräftelse har du ett Klarna Konto.

Om Klarna förbehåller sig rätten att neka din ansökan om delbetalning.

Kreditprövning och personuppgiftshantering

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnasdataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på telefonnummer 08 – 120 120 10. Måndagar till torsdagar har vi öppet 08.00–20.00, fredagar 08.00–18.00 och helger 10.00–17.00.

betala med bankID

Nu kan du betala med Betala Direkt i kassan. Om du tidigare registrerat dig för direktbetalning genom oss, antingen via Mitt Klarna eller i samband med ett köp, så syns det bankkonto du kopplat till Klarna med dolda siffror under alternativet "Betala Direkt". Har du ännu inte registrerat dig för direktbetalning så kan du göra det med några enkla steg och bekräfta med Mobilt BankID.

Hur och när dras pengarna från ditt konto?

Till skillnad från en betalning i Mitt Klarna (där pengarna dras inom 1-2 bankdagar från att du klickat på betala), kommer pengarna för köpet dras först när butiken har hanterat din beställning och skickat din order. Vi gör det så för att du inte ska riskera att betala för köp där varorna inte skickas av butiken. När ordern skickas dras pengarna från kontot inom två bankdagar. Skulle du därefter inte få dina varor, eller om det är något fel på dem, gäller självklart Klarnas köpskydd. Om det av någon anledning inte går att dra pengarna kommer du att få en faktura i stället, där Klarnas betalningsvillkor för faktura gäller. Läs mer om vad som gäller för betalning med Klarna faktura under Klarnas villkor.

Var kan jag betala på det här sättet?

Du kan använda Betala Direkt i alla butiker där Klarna sköter hela kassan. (Där alltså kassan ser ut och fungerar som i den här butiken.) Det enda du behöver göra är att registrera det bankkonto du vill använda för Betala Direkt och bekräfta med Mobilt BankID.

kortbetalning

Vi tar emot VISA, Master Card och Amex. Det är tryggt och säkert att betala med kort på fönster24sju.se. Vi samarbetar med Klarna, som är en av Europas ledande Payment Service Providers. Klarna hanterar dina kortuppgifter direkt och säkert. Vi tar inte ut någon avgift för denna tjänst. Kontakta din kortutgivare om du har frågor angående betalningen. Klarna är certifierade enligt standarden PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard)