DIREKT FRÅN FABRIK - RÅDGIVNING: 010-207 99 11

Betalningsvillkor

Vid beställning godkänner du de priser som anges och visas på sajten. Alla priser anges i svenska kronor och är inklusive 25% moms. Betalnings- och fraktavgifter är inte inkluderat i priserna och kommer att anges under ditt köp. Observera att vi normalt inte debiterar dig förrän din beställning lämnar vårt lager men har rätt att göra det redan i samband med din beställning (detta gäller inte vid fakturabetalning).

Klarna Checkout

När du betalar hos oss genomförs köpet genom Klarna som är vår samarbetspartner. Du kan välja att betala direkt med ditt kort (Visa, Mastercard eller American Express), med faktura, delbetalning eller direkt via din internetbank (Swedbank, Handelsbanken, Nordea eller SEB).

Allmänna villkor för Klarna Checkout hittar du här.

För mer information om ditt köp hänvisar vi dig att besöka Mitt Klarna

Ifall Klarnas villkor står i konflikt med våra, gäller Klarnas villkor för betalningen.

Säkerhet

När du handlar hos oss skyddar vi dina uppgifter med hjälp av kryptering. Vi använder SSL (Secure Sockets Layer) som är ett säkerhetsprotokoll för säker överföring av data via internet (eller andra nätverk).

SSL-protokollet gör att all information som skickas mellan köparen och säljaren krypteras.

Rabatter och Presentkort

Våra kampanjer går inte att kombinera med varandra och du kan heller inte använda två olika presentkort eller rabattkoder på en och samma beställning. Om du har en rabattkod eller presentkort använd den innan du checkar ut från kassan. Skriv in din kod och tryck sedan ”OK” för att aktivera den. Rabatten/värdet på ditt presentkort kommer att dras av från slutsumman.

Eventuell rabattkod kan endast fyllas i av kund i kassan innan köpet slutförs. Det går ej att aktivera rabatt i efterhand.

Kundtjänst

För mer information är du välkommen att kontakta vår kundtjänst! Om du vill kontakta oss via vanlig post, skicka frågor till:
Skandinaviska Fönsterlösningar AB

Org.nr: 556938-7151

Box 4

42721 Billdal
Tel: 010-207 99 11

KONTROLLERA ORDERBEKRÄFTELSEN NOGGRANT SÅ ATT ALLA UPPGIFTER STÄMMER!

 

1§ BESTÄLLNING & ORDERERKÄNNANDE

 

Tillverkningsvara

Samtliga produkter är tillverkningsvaror och skapas efter din beställning.

Leverans sker normalt ca 4-6 arbetsveckor efter din beställning.
Vi skickar våra gods med en tredje part. Detta innebär att vi inte kan påverka leveranstiderna från dess att ordern lämnat vårt lager. Om leveransförsening uppkommer tar Fönster24sju kontakt med köpare så fort som möjligt och informerar om ny uppskattad leveranstid. Säsong och yttre påverkan kan försena leveransen.

 

Lagervara

Lagervaror skickas normalt omgående till dig via en fraktpartner. Tilläggsbeställningar av spröjs, persienner, handtagspaket, cylindrar, etc. till lagerfönster levereras omonterade.

 

Beställningserkännande via E-post

Beställer du via vår webbshop, får du först en beställningsinformation till din e-postadress. När vi sedan har behandlat din beställning får du ett ordererkännande per e-post, se stycket nedan.

 

Ordererkännande via E-post

Efter din beställning kommer vi att orderbekräfta din beställning med en preliminär leveranstid. Tiden som det tar för vår transportör att köra ut varorna till dig beror på hur leveransen stämmer överens med deras turbilar på din ort. Den tid vi anger på vår orderbekräftelse är när varorna skickas ifrån oss/vår fabrik. I de fall leveranstiden inte motsvarar dina förväntningar har du givetvis rätt att ändra, alternativt annullera din beställning, i god tid innan tillverkning av produkten påbörjats.

 

Relaterade dokument

Kontrollera ditt ordererkännande ordentligt. Vill ni ändra något behövs detta göras inom 24 timmar från att ni erhållit ordererkännandet. Om ingen ändring sker inom denna tidsrymd anses ordern godkänd.

 

Leveranstid från fabrik

Begreppet ”Leveranstid från fabrik” som anges på orderbekräftelsen, betyder att godset lämnar tillverkaren någon gång under bekräftad vecka. Det kan innebära att godset är på plats först påföljande vecka. Avisering till kund sker via fraktbolaget.

 

Delad order

Vid blandad leverans från olika tillverkare kommer produkterna hem till dig vid olika tillfällen.

 

 

2§ FRAKT

 

Fraktkostnader tillkommer. För leveranser gäller transport fram till angiven adress på körbar väg för fullstor lastbil. Fast landförbindelse krävs. Då varorna är klara för leverans kontaktas du av speditören för överenskommelse av leveransen till dig. Det är viktigt att du planerar mottagandet av leveransen i tid. Vi förutsätter farbar väg fram till leveransadressen med 24m lastbil & släp, fri höjd 4,5m. Det är chauffören som avgör om vägen är farbar. Kontrollera godset tillsammans med chauffören. Vi förutsätter att du hjälper chauffören att lossa godset. Vi förbehåller oss rätten att debitera dig extra kostnader som uppkommer vid avlastning. Köparen ombesörjer vid behov av tyngre och större fönster/dörrar bärhjälp/lossning (t.ex hjullastare, kranbil eller dylikt) från lastbil till avställningsplatsen.

 

På de orter som vår transportör inte trafikerar kommer godset till närmaste godscentral. De kontaktar dig då godset anlänt så att du själv kan avhämta på godscentralen.

OBS! Tänk på att uppge ett telefon-/mobilnummer som vi eller speditören alltid kan nå dig på för att kunna avisera och köra ut varorna till dig!

Tiden som det tar för vår leverantör att köra ut varorna till dig, beror på hur leveransen stämmer överens med deras turbilar. Den tid vi anger på vår orderbekräftelse är när varorna skickas ifrån oss.

 

Outlösta varor

Om du inte är anträffbar vid avlastning av din beställning debiteras du för de kostnader som uppstår. Detta gäller även paket som inte lösts ut från posten.

 

 

4§ EFTERMARKNAD OCH GODSKONTROLL

 

Boka inte montering innan du kontrollerat att det är rätt varor som du fått och att det inte finns några skador!

 

Godskontroll

När godset anlänt till dig skall du göra en kontroll innan du skriver på fraktsedlarna att inga skador uppstått på godset. Skulle en skada finnas skall chauffören skriva detta på fraktsedlarna samt att du kontaktar vår kundtjänst omgående. Anmäl skada eller fel som du upptäcker efter mottagandet snarast – inom 5 dagar efter mottagandet! Överskrids 5 dagar gäller ingen reklamationsrätt.

Skadade varor måste förvaras torrt under tak och oanvända i väntan på vidare åtgärd. Spara emballaget för ev. retur.

 

Eftermarknad/Reklamation

Om du kan påvisa att kvaliteten på den levererade varan inte överensstämmer med beställningen är varan felaktig. Du är då skyldig att ta vård om varan och hålla den i befintligt skick. Vi står för fraktkostnader som kan uppstå. Några andra anspråk på kostnader än de som är direkt föranledda av felet beaktar vi normalt inte.

 

Vi ber dig att snarast kontrollera varan när du fått den. Skulle det vara något fel skall du kontakta vår kundtjänst omgående – inom 5 arbetsdagar. Det är därför viktigt att du avemballerar och synar varan noga direkt efter leverans.

 

Observera att reklamation av synliga fel eller skador skall ske före montering. Felaktig vara får inte monteras utan vårt uttryckliga godkännande.

 

Vid reklamation av dolda fel eller skador, ber vi dig att snarast kontakta vår kundtjänst.

 

Vi tar gärna emot digitala foton tillsammans med anmälan.

 

Garanti

Fönster24sju’s garanti skyddar dig mot ursprungliga fel som uppkommit i tillverkningen. Vi lämnar:

För att garantin ska gälla ska produkten hanterats, monterats och underhållits på ett korrekt sätt. Ingen garanti lämnas mot färgavmattning på kulören. Följ alltid våra instruktioner i vår monterings & skötselanvisning! Skador som har uppkommit på grund av felaktig hantering, montering eller underhåll täcks inte av garantin.

 

6§ FORCE MAJEURE

 

Vi anser oss befriade från ansvar orsakade av omständigheter utanför vår kontroll såsom olyckshändelse, brand, åsknedslag, explosion, krig, upplopp, översvämning, hårt väder, allmän knapphet på transporter, varor eller energi, myndighetsåtgärder, fel eller förseningar i anslutna nät, arbetskonflikt eller underlåtenhet från någon som vi uttryckligen inte åtagit oss ansvar för.

 

7§ ÅNGERRÄTT *

Ångerrätt gäller endast vid köp enligt distans- och hemförsäljningslagen.

 

Din ångerrätt gäller under 14 dagar från den dag då du mottog varan eller en väsentlig del av den. Ångerrätten gäller endast för privatpersoner.

 

Ångerrätten gäller inte för specialbeställda varor, dvs. standardstorlekar som du anpassat på något sätt, t.ex. med specialmått, färg, glas, spröjs, post, lås eller dylikt, dessa tillverkas speciellt för dig. Alla våra produkter tillverkas efter dina önskemål och anses som en specialbeställning. Du får alltid en orderbekräftelse på alla varor och skall alltid kontrollera att allting är rätt t.ex. färg, storlek, utförande mm. Vid beställning via vår webbshop godkänner du detta genom att acceptera våra köpvillkor (Anges med bockruta och denna text som finns på hemsidan). Är du osäker på vilka varor som inte omfattas av ångerrätten, ber vi dig att kontakta vår kundtjänst. När du lägger en beställning av ovan nämnda produkter, samtycker du till att vi påbörjar fullgörandet av din beställning, och detta innebär att du inte har någon ångerrätt när produktion påbörjats av produkten.

 

Om du vill utnyttja din ångerrätt skall du meddela oss inom 14 dagar. Returen skall sändas eller återlämnas till oss snarast, dock inom 30 dagar från leveransdagen. Du är skyldig att hålla varan i fullgott skick. Du har rätt att göra sådana ingrepp i varan som är nödvändig för att undersöka den. Naturligtvis ska du vara försiktig och inte göra en mer omfattande undersökning än nödvändigt. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Returfrakt tillkommer om ingen annat anges. Vid retur ansvarar du som köpare för varan ända tills vi har mottagit den. Vid retur/ångerrätt ska varan returneras i originalförpackning. Varan får inte vara använd (monterad) och måste vara komplett, samt utan skador.

Du får själv stå för returkostnaden när du sänder tillbaka varan till oss. Vid retur från dig till oss, står du för de skador som kan uppstå under transport. Vi accepterar inte skadat gods i retur.

Vi kommer att debitera dig de extra kostnader som uppkommer vid icke kompletta returer. Inga paket löses ut mot postförskott.

Spara alla dokument tills returen är avklarad.

 

Vi återbetalar dig inom 30 dagar vid giltig hävning av avtalet (från den dag vi mottagit den returnerade varan). Kontakta vår kundtjänst angående ärenden som gäller ångerrätten.

Konsumentverkets Ångerblankett

8§ TVIST

Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.

 

9§ MINDERÅRIGA

Vi ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

 

10§ VILLKOR FÖR FÖRETAG

Vid yrkesmässig byggnation tillämpas ABM 92, i annat fall gäller köplagen.

 

 

Säkerhet & Friskrivning

I samband med registrering och beställning så uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress, e-post, telefonnummer och personnummer.

Detta innebär att du godkänner att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig.

 

PUL & anti-Spam policy/Cookies

Enligt personuppgiftslagen (1998:2004) får ingen registrering av personuppgifter ske utan personens medgivande. När du klickar på beställ på vår webshop eller när du anmäler dig som kund hos fönster24sju.se godkänner du att fönster24sju.se lagrar de uppgifter vi behöver för att kunna fullfölja din beställning.

Du har rätt att ta del av dina personuppgifter som finns registrerade hos oss. Om de registrerade uppgifterna är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska rättas eller raderas. För att lämna ut uppgifter krävs enligt personuppgiftslagen att du sänder in en undertecknad begäran till:

Fönster24sju.se

C/O Skandinaviska Fönsterlösningar AB

Org.nr: 556938-7151
Box 4
427 21 Billdal

Endast fönster24.sehar tillgång till dina uppgifter och lämnar inte ut några uppgifter utan ditt godkännande, med undantag från rättsliga ärenden.

Som kund till oss kan du få e-post rörande er order, betalning eller annan kommunikation du initierat samt information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. fönster24sju.se medverkar inte till att skicka så kallad SPAM.

E-postutskick från tredje part eller rörande varor eller tjänster som inte är direkt relaterade till vår verksamhet förekommer inte. Vid medlemsutskick kan du som kund enkelt avregistrera dig via en länk i e-postmeddelandet. Detta kan ske utan att du som kund måste göra en inloggning eller liknande.

En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att spara på din dator. Cookies används på många webbplatser för att ge en besökare tillgång till olika funktioner.

Informationen i en cookie är möjlig att använda för att följa en användares surfande.

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om:

* att webbplatsen innehåller cookies
* vad dessa cookies används till
* hur cookies kan undvikas

Vi använder oss av sessions cookies för att rent tekniskt hålla reda på vad en användare gör på sidan, inloggning, lagt något i varukorgen osv.

Kort beskrivet så fungerar det så här: All information som skall stanna kvar mellan två sidladdningar måste på något sätt knytas till en viss användare. Detta görs genom att en unik nyckel lagras i en användarens webbläsare. När användaren laddar en ny sida så skickas nyckeln med till sidan och vi kan på så sätt komma fram till om användaren är inloggad och om denne har lagt något i varukorgen m.m.

Vi använder oss av cookies. Accepterar man inte cookies i sin webbläsare så kommer mycket av funktionaliteten på sidorna inte att fungera. Detta eftersom webbplatsen kommer tycka att det är en helt ny besökare för varje sidladdning!

Vill du inte acceptera cookies kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av cookies eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en cookie. Genom webbläsaren kan också tidigare lagrade cookies raderas. Se webbläsarens hjälpsidor för mer information.